Katalog
Web s roztříděnými seznamy odkazů na různé WWW stránky. Katalogy mohou být obecné (odkazy.seznam) i specializované na určitá témata (studium, finance…)
Linkbuilding
Obecně souhrn způsobů, jak získat zpětné odkazy. Může se jednat jak o aktivní přístup (oslovování webů k výměně odkazů, registrace do katalogů), tak pasivní (lákání na zajímavý nebo kontroverzní obsah).
Sandbox
Tzv. „Pískoviště“ Googlu, kam se dostanou weby, které nepřirozeně získávají zpětné odkazy. Znamená propadnutí na zapadlé stránky SERPu.
SERP
Search engine result page, stránka výsledků vyhledávání.
Zpětný odkaz
Odkaz vedoucí z jiné stránky na tu vaši (slangově backlink). Čím hodnotnější je původní stránka, tím i vyšší hodnocení od vyhledávačů dostáváte vy. Platí i v opačném případě (registrace nového webu do stovek podřadných katalogů = špatný odkazový profil a potencionální přesun do sandboxu).
Větší počet zpětných odkazů automaticky neznamené lepší SEO. Naopak je nutné pracovat na kvalitnějších odkazech a co nejpřirozenějším budování.