Slovník pojmů

Katalog

Web s roztříděnými seznamy odkazů na různé WWW stránky. Katalogy mohou být obecné (odkazy.seznam) i specializované na určitá témata (studium, finance…)

Linkbuilding

Obecně souhrn způsobů, jak získat zpětné odkazy. Může se jednat jak o aktivní přístup (oslovování webů k výměně odkazů, registrace do katalogů), tak pasivní (lákání na zajímavý nebo kontroverzní obsah).

Sandbox

Tzv. „Pískoviště“ Googlu, kam se dostanou weby, které nepřirozeně získávají zpětné odkazy. Znamená propadnutí na zapadlé stránky SERPu.

SERP

Search engine result page, stránka výsledků vyhledávání.

Zpětný odkaz

Odkaz vedoucí z jiné stránky na tu vaši (slangově backlink). Čím hodnotnější je původní stránka, tím i vyšší hodnocení od vyhledávačů dostáváte vy. Platí i v opačném případě (registrace nového webu do stovek podřadných katalogů = špatný odkazový profil a potencionální přesun do sandboxu).

Větší počet zpětných odkazů automaticky neznamené lepší SEO. Naopak je nutné pracovat na kvalitnějších odkazech a co nejpřirozenějším budování.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>