Falešný PageRank je poměrně častým problémem, se kterým se setkávají nezkušení obchodníci s weby. Na čem spočívá koncept falešného PR? Původní majitel na čas přesměruje web/doménu na jiné, vysoce hodnocené stránky, a původní web tak převezme toto hodnocení.
Před prodejem se přesměrování zruší, ale falešný PageRank nějaký čas zůstane. A nový majitel si tak bude myslet, že udělal výhodnou koupi. Místo toho naletí podvodníkovi.
Jak zjistit falešný PageRank
Naštěstí existuje více jednoduchých kroků k odhalení falešného hodnocení. Pokud budete kupovat web/doménu (pouze) z důvodu vysokého ranku, měly by tyto kroky být tím úplně prvním, co uděláte.
Řešení nabízí například služba na adrese checkpageranking.com, která ukáže, komu skutečné hodnocení PR patří.
Využít lze i přímo vyhledávání Googlu. Stačí před adresu domény zadat operátor „info:“. Např. ve tvaru info: domena.cz . Pokud se v SERPu zobrazí u dané položky adresa jiného webu, jde o falešný PageRank.