Mikrostránky jsou malé weby orientované na konkrétní téma. Může se například jednat o prezentaci k chystané knižní novince nebo počítačové hře. Web také může pojednávat o obecnějším tématu, například oblečení.
U mikrostránek je klíčová jejich kvalita a zaměření na návštěvníka. Stránky musí přinášet něco nového. Nesmí se jednat jen o shluk klíčových slov.
Kromě klasických „statických“ mikrostránek se můžeme setkat také s náročnými prezentacemi ve flashi, které tak mohou dát volný prostor designérům a dalším kreativcům.
Jak bylo zmíněno, mikrostránka musí být návštěvníkvi užitečná. Např. web o hodinkách by měl obsahovat rady k výběru hodinek a možná i nějakou související aplikaci. Stránky bez přidané hodnoty sice na vyhledávače „působí“, ale v budoucnu se dostanou do hledáčku vyhledávacích algoritmů (nyní už známá Google Panda) a budou označovány jako SPAM.
Jednoduchý recept na tvorbu kvalitních mikrostránek zní: Tvořte z pohledu návštěvníka. Vciťte se do něj. Představte si, že se zajímáte o dané téma a navštívíte mikrostránku. Pomůže vám s výběrem? Přesvědčí vás o výhodách produktu? Pak jste na správné cestě.