SEO nelze oddělovat od běžné tvorby webu

Optimalizace pro vyhledávače a uživatele má stále pověst něčeho nadstandardního. Jakoby se jednalo o jakousi kouzelnou krabičku, která se po zprovoznění webu otevře, aby ho katapultovala na přední pozice v SERPu. Skutečnost je ale přesně opačná a SEO není žádná magie, jež by měla být oddělená od „obyčejné“ tvorby stránek.

SEO v sobě zahrnuje množství faktorů. Například jedním z hlavních předpokladů pro dobré umístění ve vyhledávačích je titulek stránky. A učit se tvorbu vhodných titulků až poté, co je web v ostrém provozu, je pozdě.

Základy optimalizace vycházejí z pochopení toho, co vyhledávače chtějí předkládat svým uživatelům. A snahy tvořit právě takový obsah. To znamená, že už vůbec ty první kroky při utváření webu, od jednoduché architektury, přehlednosti a uživatelského pohodlí, by měly být „inspirovány“ oborem zvaný SEO.

Pokládat optimalizaci za něco, co stojí bokem klasické tvorby stránek, je chybou.

Součástí SEO je například:

  • Titulek stránky
  • Rozvržení nadpisů H1-6
  • Velikost stránky, rychlost načítání

Jak je vidět, jedná se o běžné součásti webové tvorby. A nelze je nepovažovat za důležité pro SEO, naopak jsou klíčové. Protože právě SEO vychází z tvorby kvalitního webu zaměřeného na lidského návštěvníka.

Ano, v SEO existují speciální a „tajné“ triky, které jsou jedinečné pouze pro tuto oblast. Ale zároveň je třeba mít na paměti, že bez pevných základů budou tyto triky dlouhodobě neúčinné. Zaměřte se tedy na SEO od samého začátku plánování projektu.

Share
This entry was posted in SEO a SEM. Bookmark the permalink.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>