Google zvířecí farma – Panda a Tučňák – co to znamená?

Boj proti nekvalitním a spam webům je pro vyhledávače primární. Pokud návštěvník místo požadovaného obsahu dostane jen reklamou přecpaný web, odejde k jinému vyhledávači. Proto Google nedávno vytáhl dvě silné zbraně proti umělým technikám optimalizace pro vyhledávače.

Co jsou Google Panda a Tučňák? Jedná se o speciální algoritmy, které mají za cíl vyřadit ze SERPu nevhodné – nekvalitní a uměle optimalizované – weby. Panda se specializuje na duplicitní a přebíraný obsah (viz. móda tzv. PR webů), zatímco Tučňák si vzal na mušku zpětné odkazy z nevhodných zdrojů.

Typickou ukázkou stránek, které budou „zvířaty“ poškozeny, je tzv. PR web, který uveřejňuje duplicitní články. S takovými články se běžně setkáme na desítkách dalších podobných webů. Zatímco Panda „zneváží“ obsah, Tučňák sníží hodnotu odkazů ze článků, nebo hůře, propagaci tímto způsobem vezme jako spam, a cílové stránky tak mohou být penalizovány.

Share
This entry was posted in SEO a SEM. Bookmark the permalink.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>