Titulek stránky je nejdůležitější SEO onpage faktor. Přesto stále převládá množství chyb v tvorbě tohoto krátkého, ale často rozhodujícího textu. Podívejme se, jak správně vytvářet titulky a zároveň i čemu se vyhnout.
Titulek ovlivňuje nejen pozice ve vyhledávačích, ale i míru prokliku. Při jeho psaní dodržujme základní pravidla.
Co splňuje správný titulek:
- Obsahuje klíčová slova
- Obsahuje CTA
- JE přiměřené dlouhý (cca 70 znaků a méně)
Obsah klíčových slov
Tím nejlepším místem, kam umístit keywordy, je začátek titulku. Pokud vám stačí uvést málo slov, napište je a zbývající prostor ponechte pro CTA. Někdy ovšem celý titulek zaberou právě keywordy – zvažte, který přístup pro vás bude lepší, zda se soustředit pouze na hlavní výrazy, nebo pokrýt více slov a frází.
CTA
Co se skrývá pod pojmem CTA? Představte si, že hledáte na výraz „dovolená v Chorvatsku“ a zobrazí se vám výsledky, z nichž jeden obsahuje pouze klíčovou frázi, a druhý „Dovolená v Chorvatsku – vše, co jste o ni chtěli vědět“. Co ve vás vzbudí zvědavost a na co raději klikněte?
Délka titulku
70 znaků a méně je obecně přijímaná vhodná délka. Klíčová slova na začátku textu většinou nezaberou příliš místa. Využijte zbývající prostor k vytvoření CTA.